allianz assistance logo

Allianz assistance

De geschiedenis van Allianz Assistance

Allianz Assistance is de naam van de Belgische tak van Mondial Assistance Group. Mondial Assistance Group werd opgericht in 2000 en ontstond uit de fusie van Elvia Travel Insurance, een Zwitserse verzekeringsmaatschappij, en SACNAS-Mondial Assistance, een Franse maatschappij. Deze twee ondernemingen hebben samen niet minder dan 75 jaar ervaring in bijstandsdiensten en reisverzekeringen. In 2000 en 2001 nam Mondial Assurance Worldcare (Australië), WorldAcces (VS) en AutoAssist (Thailand) over.

Met ongeveer 250 miljoen klanten is Mondial Assistance nu wereldleider op het gebied van reisverzekering en bijstand. De groep werkt wereldwijd met meer dan 13.000 medewerkers en met een groot netwerk van erkende hulpverleners en artsen in meer dan 240 landen.

Allianz Assistance biedt zijn Belgische en Luxemburgse klanten reisverzekeringsoplossingen op maat en realtime bijstand, 24 uur per dag, wereldwijd.

Allianz Assistance

Wie en hoe kan ik intekenen op producten van Allianz Assistance?

Allianz Assistance, de Belgische dochteronderneming van Mondial Assistance, verdeelt haar producten uitsluitend aan volwassenen die in België of Luxemburg gedomicilieerd zijn.

Als u een Allianz-verzekering wilt afsluiten, zijn de volgende kanalen beschikbaar:

  • Online via hun website. Na een online inschrijving ontvangt u de algemene en bijzondere voorwaarden per e-mail.
  • Via een tussenpersoon. Dit kan een onafhankelijke makelaar of een reisbureau zijn.


Indien u een Allianz Assistance verzekering wenst af te sluiten via een tussenpersoon, vul dan ons offerte aanvraagformulier in door op onderstaande link te klikken en het/de product(en) van uw keuze aan te geven.

De mening van Spareo over Allianz Assistance

Welke producten biedt Allianz Assistance aan?

Allianz Assistance verdeelt een breed scala aan reisverzekeringsproducten en bijstandsdiensten :

Reisverzekering

Voor uw reizen biedt Allianz Assistance 3 soorten verzekeringen aan, afhankelijk van uw behoeften:

  • Jaarlijkse reisverzekering die u het hele jaar door dekt als u op reis gaat. U profiteert van een uitgebreide standaarddekking, aantrekkelijke premies en keuzevrijheid.
  • Een tijdelijke reisverzekering die de reis(sen) van uw keuze dekt tegen een lage prijs.
  • Annuleringsverzekering die u een vergoeding tot €10.000 garandeert voor een geannuleerde reis.


Fietsverzekering

Of u nu een traditionele of elektrische fiets heeft, Allianz Assistance biedt u twee soorten verzekeringen:

  • Een basis fietsverzekering met dekking tegen diefstal.
  • Een complete fietsverzekering met dekking tegen diefstal en schade en fietsassistentie.


Pechverhelpingsdiensten

Ten slotte verdeelt Allianz Assistance drie pakketten pechverhelping:

  • Belgium Basic voor bijstand in België zonder vervangwagen.
  • Belgium Complete voor bijstand in België met een vervangwagen.
  • Belgium + Europe Complete voor bijstand in België en in heel Europa met een vervangwagen.

Wenst u een offerte te ontvangen voor één of meerdere verzekeringen van Allianz Assistance? Vul het formulier in en een makelaar zal binnenkort contact met u opnemen.

Waardering & klantenbeoordeling van Allianz Assistance via Google

Spareo voorzichtigheid!

Heel vaak komen de beoordelingen die u op Google Review vindt van HYPER "tevreden" en "ontevreden" klanten. Dus neem niet zomaar aan wat ze zeggen!

Allianz Assistance Belgium
2.4
Gebaseerd op 70 beoordelingen
powered by Google
maxime hurbainmaxime hurbain
11:22 14 Jan 24
Ron ConenRon Conen
11:02 10 Nov 23
Jacques LimageJacques Limage
16:15 07 Sep 23
Vluchten!!!Na onze pech in Spanje op vrijdag 28/07 om 12:55 uur met reparatie door de firma "Grues Cruz" om 18:48 uur, d.w.z. 6 uur aan de kant van de snelweg zonder opvolging...De supermarkt zette ons af bij een zelfbedieningscafetaria. Ik heb opnieuw contact met u opgenomen om erachter te komen waar ik recht op had, ik kreeg te horen dat ik een huurauto voor 5 dagen nodig had (aangezien de reparatie meer dan 48 uur duurt) of het hotel...We kozen voor de auto... ons werd vandaag verteld dat dit niet mogelijk was! We zullen morgen zien!De volgende dag namen we opnieuw contact op met uw diensten voor de vervangende auto... daar werd mij geadviseerd deze te regelen omdat er een groot communicatieprobleem was met Spanje en ook Italië!!We namen een taxi om een ​​categorie B-voertuig te vinden, na een bezoek aan Sixt, Europcar, vonden we eindelijk een categorie B-voertuig bij Hertz!Vervolgens hebben wij u het e-mailadres van de reparateur gegeven om ons voertuig over te brengen naar de garage in Girona.Ook de bestelling van de band hebben wij verzorgd.Kortom, ik heb het gevoel dat ik voor hulp heb betaald om niet geholpen te worden.Na 4 weken kregen we eindelijk de auto en de taxi vergoed, maar de hotelnacht omdat we ons niet op tijd van de vervangende auto hadden voorzien, was onze schuld! Zielig!
Farah FarahFarah Farah
16:53 29 Jul 23
Als ik 0 kon geven, had ik dat gedaan.Geen hulp in het buitenland.Met pech in het buitenland op een vluchtstrook. Ik bel en ze vertellen me dat ze me terug zullen bellen en dat ze me nooit meer terug zullen bellen.De politie moest na 5 uur wachten op mijn kosten een privésleepwagen bellen met een kind aan de kant van de weg, aan mijn lot overgelaten zonder enige hulp.
JeroenJeroen
20:32 27 Jul 23
SCHAN-DA-LIG! Oplichters van de bovenste plank! Na maanden nog altijd aan het wachten op terugbetaling van een concert in Sportpaleis Antwerpen waar wij niet naartoe konden gaan ivm erstige ziekte in de familie. Gewoon netjes een annuleringsverzekering en krijg helemaal geen reactie terug na verschillende mails gestuurd te hebben.Geen woorden voor...
Kristof CoachtKristof Coacht
08:45 22 Mar 23
Tijdens een depannage veroorzaakte de depanneur zelf extra schade aan binnenkant en buitenkant van onze camper. We zijn meer dan 1 jaar en tientallen telefoons en e-mails verder; geld heb ik gerecupereerd via omweg maar enige communicatie, opvolging, uitleg of verontschuldiging blijft tot op heden achterwege. Zelfs hun eigen klantendienst reageert niet.Eén voordeel, ik ben professioneel trainer en heb dit tijdens sessies rond klantgerichtheid meermaals gebruikt als realistische en te vermijden case. Ik was reeds meerdere jaren klant maar mijn vertrouwen is nu weg.Gelukkig heeft elk nadeel zo toch zijn voordeel....
Jonas VerheesJonas Verhees
21:12 05 Feb 23
Toen mijn zus stierf werd ik pas na dagen geïnformeerd dat het land waar mijn zus gestorven is niet gedekt werd door de mutaliteit en ze geen repatriëring konden uitvoeren en het dossier simpelweg afsloten. Totaal gebrek aan snelle en professionele communicatie in een zeer moeilijk moment. Geen enkele menselijkheid. Incompetente verzekeraar. Blijf hier aub weg.
Alexander JacquesAlexander Jacques
21:25 21 Dec 22
0 sterren waard! 3 x moeten bellen en intussen 2 uur in de kou gestaan.AMATEURS!!!!!
vincent nimmegeersvincent nimmegeers
20:44 20 Oct 22
Goedkoop is slechtkoop, weeral eens bewezen. Bij pech met de wagen kan je gewoon niet binnen in de allianz centrale. 2x meer dan 30min proberen bellen. Uit armoe zelf een andere takeldienst moeten bellen om mij te takelen. Schandalig gewoon.
Joris SijmonsJoris Sijmons
00:54 09 Sep 22
Een verzekering aangegaan voor een evenement op een zondag. Wegens grieperige symptomen niet kunnen gaan naar het evenement en diende de ziekte uitgezweet te worden.Allianz weigert bijgevolg om een terugbetaling van het toegangsticket te voorzien. De enige reden; huisarts van wacht werd niet gecontacteerd voor een ziektebewijs........Communicatie; mailverkeer met telkens 4 tot 6w tussen, telefonisch afwimpelen en doorverwijzen, ..... Dit aan het lijntje houden vond plaats van maart tot augustus.Aangifte: website vol lof en reclame... maar plaats van aangifte zeer moeilijk te vinden.
leeloo van den hamleeloo van den ham
13:26 15 Jul 22
Hele slechte service ik heb een reis verzekering afgesloten die uit eindelijk geannuleerd moest worden. En ik krijg me geld niet terug terwijl ik gewoon voor xe verzekering heb betaald. OPLICHTERS !!!!!!!!SLUIT NOOOIT JE VERZEKERING AF BIJ ALLIANZ !!!
js_loader

Hoe kan ik contact opnemen met Allianz Assistance?

Indien u reeds klant bent bij Mondial Assistance en uw polis hebt afgesloten via een tussenpersoon (makelaar of reisagent), wordt u aangeraden contact op te nemen met deze tussenpersoon voor alle vragen over de reeds afgesloten polis of over een nieuwe verzekering.

Indien nodig kunt u rechtstreeks contact opnemen met een adviseur van Allianz Assistance op de volgende manieren:

  • Online via hun Live Chat service beschikbaar op hun website. Deze dienst is elke werkdag beschikbaar van 9u30 tot 16u00.
  • Telefonisch op +32 (0) 2 290 64 68. Een adviseur zal u elke dag van 8u30 tot 17u00 te woord staan.
  • Als u noodhulp nodig hebt in het buitenland, kunt u het volgende noodnummer bellen dat 24 uur per dag bereikbaar is: +32 290 61 00.


Om op de hoogte te blijven, kunt u Allianz Assistance ook volgen op sociale netwerken via hun Facebook- en Linkedin-pagina’s.

De officiële contactgegevens van Allianz Assistance zijn als volgt

Postadres

AWP P&C S.A – Belgisch bijkantoor (Allianz Assistance)
Koning Albert II-laan 32
1000 – Brussel

Erkenningscode: 2769

Bedrijfsnummer: (ECB) 0837.437.919

Tel: +32 2 290 64 68

Website : www.allianz-assistance.be

Als u een onnauwkeurigheid in de bovenstaande presentatie vindt, laat het ons dan weten via het contactformulier