Allianz Logo

Allianz

De geschiedenis van Allianz

Allianz Benelux is een verzekeringsmaatschappij die actief is in België, het Groothertogdom Luxemburg en Nederland. Allianz Benelux is een dochteronderneming van de internationale Allianz-groep, die wereldleider is op het gebied van vermogensbeheer en verzekeringen en bekend is in 70 andere landen. De oorsprong van Allianz Benelux gaat meer dan 130 jaar terug, toen in 1821 de eerste Belgische verzekeringsmaatschappij Schelde/Schelde werd opgericht en in 1903 Assubel. Deze twee bedrijven sloten zich vervolgens aan bij AGF Belgium, dat in 2007 zijn naam veranderde in Allianz.  

Allianz is nu een van de belangrijkste spelers op de Belgische markt van verzekeringen en financiële diensten. De groep stelt momenteel meer dan 1.000 mensen tewerk in België en ongeveer 2.500 in de Benelux. Meer dan 900.000 particuliere, zelfstandige en zakelijke klanten profiteren van hun verzekerings- en financiële diensten in België en Luxemburg.

Allianz België

Wie kan Allianz producten onderschrijven & hoe?

In België heeft Allianz ervoor gekozen zijn diensten en producten uitsluitend via verzekeringsmakelaars te distribueren. Aangezien makelaars de enige schakel zijn tussen klanten en Allianz, moet u contact opnemen met een van hen als u een Allianz-polis wilt afsluiten. 

Aangezien de door Allianz verdeelde producten en diensten enkel beschikbaar zijn via makelaars, kunnen wij ze niet rechtstreeks aanbieden op Spareo.be. Om u de best mogelijke ondersteuning te bieden, hebben wij toch ervaren en professionele makelaars geselecteerd om u van dienst te zijn. Als u geïnteresseerd bent in een product of dienst van Allianz, nodigen wij u uit het onderstaande formulier in te vullen en het (de) product(en) en/of dienst(en) van uw keuze te specificeren om een offerte te ontvangen.

De mening van Spareo over Allianz

Verzekeringsproducten aangeboden door Allianz

Allianz biedt een compleet productaanbod van schade- (Brand, Ongevallen en Diverse Risico’s) en levensproducten (Beleggingen en Providenten) aan een cliënteel bestaande uit particulieren enerzijds en KMO’s, grote ondernemingen en zelfstandigen anderzijds.

Allianz voor particulieren

Allianz verzekeringen

  • Allianz autoverzekering: naast de verplichte wettelijke aansprakelijkheid biedt Allianz een uitgebreide of mini-dekking en 3 aanvullende autoverzekeringen (bestuurdersverzekering, rechtsbescherming voor auto’s en bijstand in Europa).
  • Allianz Woningverzekering: Allianz verdeelt talrijke woningverzekeringsoplossingen om uw woning in elke situatie te dekken. U kunt kiezen voor de Klassieke Woningverzekering, de Bouw- en Renovatieverzekering, de Schuldsaldoverzekering of de verzekering voor appartementsgebouwen en flatgebouwen.
  • Allianz Gezinsverzekering: u kunt kiezen voor de Gezinsverzekering, Overlijdensverzekering en Persoonlijke Ongevallenverzekering om u en uw dierbaren te beschermen bij schade aan derden, uw overlijden of een ongeval.
  • Allianz groepsverzekering: Allianz biedt u ook een groepsverzekering aan via uw werkgever.
  • Allianz reisverzekering: om u de best mogelijke dekking voor uw reizen te bieden, biedt Allianz 3 formules: de reisverzekering, de annuleringsverzekering en de bagageverzekering.
  • Allianz Insurance Pack: met zijn Insurance Pack-aanbod biedt Allianz u de mogelijkheid om 3 van zijn dekkingen te combineren en zo van bepaalde voordelen te profiteren. U kunt een Allianz auto- en/of woonhuisverzekering combineren met één, twee of drie van de volgende dekkingen: Gezinsverzekering, 2e Autoverzekering, Persoonlijke Ongevallenverzekering.

Sparen en beleggen met Allianz

  • Afhankelijk van uw risicoprofiel en persoonlijke situatie kunt u bij Allianz sparen of beleggen via een tak 21, 23 of 44 levensverzekering.

De Allianz hypotheek

  • Heeft u een Allianz levensverzekering, dan kunt u ook een Allianz hypotheek aanvragen. Het bedrag van de lening hangt af van uw financiële en persoonlijke situatie, evenals het type hypotheekgarantie, de waarde ervan en de loan-to-value ratio.

Wenst u een offerte te ontvangen voor één of meerdere verzekeringen van Allianz? Vul het formulier in en een makelaar zal binnenkort contact met u opnemen.

 

Allianz voor professionals

Allianz verzekeringen

Voor zelfstandigen, het MKB en grote bedrijven biedt Allianz een breed scala aan verzekeringsproducten die gericht zijn op de zelfstandigen zelf, bedrijven en de werknemers die er werken.

  • Voor zelfstandigen biedt Allianz arbeidsongeschiktheids-, overlijdens- en opstalverzekeringen.
  • Voor bedrijven kunt u kiezen uit een groot aantal dekkingen:
  • Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering die schade dekt die een KMO of een zelfstandige veroorzaakt aan een derde in het kader van zijn beroepsactiviteit.
  • All Risks Construction Insurance om elk bouwproject optimaal te beschermen.
  • Cyberverzekering om een bedrijf te beschermen tegen een cyberaanval.
  • Beroepsaansprakelijkheidsverzekering om zowel contractuele als niet-contractuele schade aan derden in het kader van de beroepsactiviteit te dekken.
    Tienjarige Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering die bouwprofessionals in staat stelt aan de wettelijke verplichting te voldoen.
  • Bedrijfswagenverzekering
  • Bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering die de burgerlijke aansprakelijkheid van een bestuurder dekt wanneer deze verantwoordelijk wordt gesteld voor een fout, nalatigheid of wanbeheer en het privévermogen van de zelfstandige in gevaar komt.
  • Bedrijfsonderbrekingsverzekering om de continuïteit van een bedrijf na een groot verlies te waarborgen door dekking tegen omzetverlies.
    Objectieve aansprakelijkheidsverzekering ter dekking van schade in geval van explosie of brand in ruimten die voor het publiek toegankelijk zijn.
  • Brandverzekering
  • Het Allianz Pakket waarmee Allianz u de mogelijkheid biedt om minimaal 2 beroepsverzekeringen samen te stellen en zo van bepaalde voordelen te genieten.

Voor werknemers:

  • De arbeidsongevallenverzekering, die verplicht is wanneer u personeel in dienst hebt, dekt de werknemers tijdens hun beroepsactiviteit en tijdens hun verplaatsingen van en naar het werk.
  • Met het Allianz Medical Plan beschikt u over een ziekteverzekeringspakket dat alle medische kosten van uw werknemers dekt.
  • De Excess Salary Insurance is een aanvullende verzekering die werknemers dekt die meer betaald krijgen dan het wettelijke maximum.
  • Het Allianz Care Plan, voor bedrijven met minimaal 50 verzekerde werknemers, biedt dekking tegen kritieke ziekte.

Sparen en beleggen met Allianz

Allianz biedt professionals ook de mogelijkheid om extra spaargeld op te bouwen via een PLCI (Aanvullend Vrij Pensioen voor Zelfstandigen), een CPTI (Pensioenovereenkomst voor Zelfstandigen) of een EIP (Individuele Pensioentoezegging).

Voor de vrije (para)medische beroepen met overeenkomst is ook de inschrijving op een INAMI-contract (Institut National de l’Assurance Maladie Invalidité) mogelijk.

Ten slotte kan elke zelfstandige ook kiezen voor sparen of beleggen bij Allianz via een tak 21 of 23 levensverzekering.

Wenst u een offerte te ontvangen voor één of meerdere verzekeringen van Allianz? Vul het formulier in en een makelaar zal binnenkort contact met u opnemen.

 

Rating & klantenbeoordeling van Allianz via Google

Waarschuwing van Spareo!

Heel vaak komen de beoordelingen die u op Google Review vindt van HYPER "tevreden" en "ontevreden" klanten. Dus neem niet zomaar aan wat ze zeggen!!

Allianz Benelux N.V.
2.7
Gebaseerd op 237 beoordelingen
powered by Google
F HammF Hamm
12:16 05 Aug 23
1 of zelfs 0 sterren.Mijn elektrische fiets (splinternieuw, waarde 5000 EUR) die ik bij Allianz verzekerde tegen diefstal en schade werd gestolen uit een afgesloten en camerabewaakte kelder van een kantoorgebouw. De politie nam de zaak direct in behandeling. Ik heb de verzekeringsclaim onmiddellijk gemeld en de originele sleutels en kopieën van alle gevraagde documenten werden snel ingeleverd. Op de video's van de beveiligingscamera is goed te zien hoe de dieven de stevig gesloten ketting openzagen waarmee de e-bike aan een stilstaand object was vastgemaakt. Ik wacht nu al bijna een half jaar op terugbetaling. Pas nadat ik talloze navraag per e-mail en telefoon had gedaan, nam Allianz - bijna een half jaar later - eindelijk contact op met de officier van justitie voor een aanvullend document dat ze blijkbaar nodig hadden (protocol van de politie, ondanks dat ik elektronische en papieren kopieën daarvan had ingediend document al). De verhuizing van Allianz heeft lang geduurd en nog steeds heb ik geen vergoeding ontvangen. Nu nam Allianz zelfs contact met me op om de verzekeringspremie voor deze (gestolen) e-bike voor het komende jaar te betalen.Nooit meer.
Michel JMichel J
12:25 24 Jul 23
Indertijd Allianz reisverzekering gepakt voor Namibië. Mijn vrouw moest in Swakopmund dringend opgenomen worden voor een Shigella-infectie in de Mediclinic.Plaatselijke representant deed alles wat hij kon, maar dat was beperkt. De kliniek wilde -natuurlijk- een voorschot. In het contract stond dat Allianz dat zou voorschieten, in plaats daarvan schreven ze een attest dat ze de kosten zouden betalen. Hallooooo Joop???? Natuurlijk aanvaarde de kliniek dat niet, dat zouden ze in België ook niet doen . We hebben dus zelf alle kosten moeten voorschieten, bank moeten bellen om de uitgavenlimiet te verhogen enz.... Op die manier kan ik ook voor Sinterklaas spelen.Ook achteraf was het een heel gedoe , compleet met verschillende schrijvens en ingebrekestelling, om alle gedekte kosten vergoed te krijgen.Een klinisch labo in Namibië, dat door Allianz vergoed moest worden, heeft nog héél lang op z'n geld moeten wachten, ondertussen vielen ze mij voortdurend lastig om te trachten het geld bij ons te recupereren. Ik mag er niet aan denken wat we zouden meegemaakt hebben met die verzekering,mocht het écht ernstig geworden zijn. Bedankt voor de dienstverlening, maar nooit meer.
Theo DirixTheo Dirix
13:40 21 Jul 23
Vlotte afhandeling
Chantal MellemansChantal Mellemans
19:10 08 Jul 23
Heel vriendelijk, heel gezellig, heel proper, veel keuze aan schappelijke prijzen , we hebben heerlijk gegeten, bedankt Mariano en Rosalia
I. M.I. M.
07:26 07 Jun 23
Tijdverspilling, volkomen nutteloos, vermijd.
wauters benoitwauters benoit
15:02 19 Feb 23
Dit zijn echte dieven!Ze wachten zo lang mogelijk om alles terug te betalen en dan nog krijg je niet het volledige bedrag terug.Een schande dat voor het beroep!
Peter LysensPeter Lysens
10:59 23 Jan 23
Lopend Dossier met hun via werkgever en ondanks verschillende reminders al twee maanden totaal geen reactie. Ik kan deze maatschappij totaal niet aanraden want duidelijk dekking tot aan de deur.
Eric Van de PerreEric Van de Perre
22:37 14 Jan 23
Amaai, voor zover ik zie kreeg deze maximaal één ster en toch nog 2,7 score ipv pakweg 0,7. Hoe relevant is dit ??
Ronald BuurmansRonald Buurmans
11:13 21 Dec 22
2 maanden bezig een schade vergoed te krijgenTerwijl alles zo geregeld zou zijnSlechte communicatie, meer dan een half uur in de wacht om van het kastje naar de muur te worden gestuurd. En op mails word niet gereageerd. Echt slecht.
Thomas De CraeneThomas De Craene
14:20 13 Dec 22
Een heel slechte service. Na mijn schadeaangifte moest ik meer dan 3 maand wachten op respons om vervolgens een negatief antwoord te krijgen via mail waar ik me totaal niet kan in vinden. Heel frustrerend.
V D.L.V D.L.
14:48 05 Sep 22
2 jaar geleden een ongeluk gehad (op 1 januari) met een dronken bestuurder die in de achterkant van onze auto gereden was. Mijn vriend had hierbij parmante rug schade opgelopen. Na 2 jaar wachten en vele controle artsen later kwam dit eindelijk in de rechtbank voor. Allianz was niet voorbereid dus werd de rechtszaak uitgesteld …. Ondertussen had mijn vriend nog steeds GEEN uitkering gekregen terwijl hun dronken verzekerde (vastgestelde door de politie) in fout was! Na meer dan 2 jaar eindelijk zijn nu geld gezien. Door dit meegemaakt te hebben raad ik NIEMAND aan om bij Allianz verzekerd te zijn. Concerten zijn soms verzekerd bij Allianz voor annuleringsverzekeringen en als ik dit zie is de keuze snel gemaakt. Ik neem dan geen annuleringsverzekering.
Raf Van DuyseRaf Van Duyse
06:59 20 Aug 22
Geachte, twee dossiers hebben we momenteel lopen en nog geen enkele uitbetaling mogen ontvangen? Al jaaren betalen we met onze VME stipt onze premies maar Alianz doet dat niet als het op betalen aankomt... Onze makelaar zegt dat hij met de rug tegen de muur staat en het "onmogelijk" is een dossierbeheerder te bereiken. De hiërarchie binnen Alianz is er op voorzien dat iedereen in een 'ivoren' toren zit e de klant van geen tel meer is. Op Google reviews heeft Alianz een ZEER slechte score, dat zegt voldoende over de klantenservice. Misschien moeten we op zoek gaan , na al die jaren, naar een meer betrouwbare partner voor onze gebouwen-verzekering - Graag een reactie en liefst niet van de receptioniste beneden aan jullie ivoren toren...
Pieter 741Pieter 741
14:18 11 Aug 22
Ik heb een reisverzekering aangegaan, waaronder Premium: Reisbagage. We hebben een computer in de bagage vervoerd en deze was erg beschadigd. Blijkbaar is het zo dat hardware en software niet is verzekerd. Toen ik vroeg wat wel verzekerd was komt het er op neer dat kleren en toiletgerief zijn verzekerd. Maar volgens mij is het praktisch onmogelijk om deze te beschadigen door te gooien. Als u op reis gaat, doe niet de moeite om deze verzekering aan te gaan. Of lees de lettertjes en concludeer zelf dat dit een lege verzekering is die geen waarde bevat. Enkel als u denkt uw bagage te verliezen en dure kledij hebt zou dit handig kunnen zijn.
Rens VerhageRens Verhage
14:11 28 Jun 22
K*T bedrijf! Schrijft veel teveel geld af en als je contact opneemt dat niet het klopt met wat je als overeenkomst hebt binnengekregen, krijg je niet van 1, maar 3 werknemers dreigende mails dat je MOET betalen, anders hangen ze je wel even aan de schandpaal (weigering/ annulering dus nooit meer een verzekering op je naam) zonder enige vorm van oplossing!Helemaal ruk, wat een verschrikking.
Philip De SchutterPhilip De Schutter
10:30 24 Jun 22
Een reis geboekt naar Disney met een Allianz FR verzekering aangeboden door Disney. Corona gekregen net voor vertrek. Volgens contract zou al het geld terug gestort moeten worden.Alle documenten werden netjes ingediend. 4 maand na datum nog geen euro terug gezien... Mijn advies, neem nooit een Allianz verzekering voor je trip! Je ziet je geld nooit meer terug!
js_loader

Hoe kan ik contact opnemen met Allianz?​

Als u vragen of opmerkingen heeft over de door Allianz aangeboden producten, kunt u contact opnemen met een van hun adviseurs via een van de volgende communicatiemiddelen:

  • Online door hun contactformulier in te vullen,
  • Telefonisch op +32 (0)2 214 61 11 voor elke algemene vraag.
    Een adviseur van Allianz staat u elke werkdag te woord, van 8.30 tot 17.00 uur.


Goed om weten
: er zijn verschillende telefoonnummers beschikbaar om Allianz te contacteren, afhankelijk van het onderwerp van uw verzoek. Om het juiste telefoonnummer te vinden, gaat u naar de pagina van de Allianz-telefoonservice en selecteert u de reden waarom u contact wilt opnemen.

U kunt Allianz ook volgen en contact opnemen op sociale netwerken via hun Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter en Youtube pagina’s.

Let op: als u al een Allianz verzekering heeft afgesloten bij uw makelaar, raden wij u aan contact met hen op te nemen voor vragen of hulp.

De officiële contactgegevens van Allianz zijn als volgt:

Postadres

Allianz – Hoofdkantoor
Koning Albert II-laan 32
1000 Brussel

Ondernemingsnumm (ECBer) 0403 258 197

Tel: +32 2 214 61 11

Website : www.allianz.be

Verzekeringsmaatschappij toegelaten onder FSMA-code 000097

Als u een onnauwkeurigheid in de bovenstaande presentatie vindt, laat het ons dan weten via het contactformulier