corona direct verzekering logo

CORONA DIRECT

De geschiedenis van Corona Direct

Opgericht in 1931, werd Corona Direct Assurances in 1974 de eerste directe verzekeraar in België. Door haar participaties in Belfius Bank België en Belfius Insurance profiteert Corona Direct van een solide structuur en een toonaangevende expertise. Corona Direct heeft momenteel 200 mensen in dienst en distribueert haar verzekeringen naar meer dan 220.000 Belgische klanten.

Corona Direct Verzekering

Wie en hoe kan ik intekenen op producten van Corona Direct?

Corona Direct is een directe verzekeraar. Dit betekent dat onze medewerkers werken vanuit hun centrale kantoor zonder makelaars of tussenpersonen.

Als u geïnteresseerd bent in een van de producten van Corona Direct, kunt u

  • Contact opnemen met een Corona Direct adviseur via een van de communicatiemethoden vermeld aan het einde van dit artikel.
  • Online een Corona Direct verzekering aanvragen. Ga hiervoor naar de verzekeringsproductpagina van uw keuze. Begin met het berekenen van uw premie door het invullen van hun online vragenlijst en klik vervolgens op “Nu aanvragen” en volg de instructies. Vervolgens kunt u zich online aanmelden bij Corona Direct.

De mening van Spareo over Corona Direct

Welke producten biedt Corona Direct aan?

Corona Direct biedt een scala aan mobiliteits-, woon- en gezinsverzekeringen om haar individuele klanten in hun dagelijks leven te dekken.

Mobiliteit

  • Auto- en motorverzekering: Corona Direct biedt u een WA-verzekering (verplicht) en de optie om een kleine of volledige uitgebreide polis af te sluiten. Corona Direct auto- en motorverzekeringspremies worden per kilometer berekend, zodat u alleen betaalt voor de kilometers die u rijdt.
  • Bijstandsverzekering: Corona Direct biedt ook één pakket bijstandsverzekering voor alle soorten voertuigen. Dit betekent dat u en uw gezin gedekt zijn bij pech of een ongeval. Bovendien dekt deze verzekering al uw voertuigen, op voorwaarde dat ten minste één ervan door Corona Direct wordt gedekt.


Uw huis

Opstalverzekering: Bij Corona Direct kunt u uw huis verzekeren op basis van het volume met verschillende opstalverzekeringspakketten en volgens uw profiel.

  • Voor huiseigenaren kunt u kiezen uit 3 plannen: Huis en Inboedel, Alleen Huis of Alleen Inboedel.
  • Voor huurders kunt u een maandelijks contract afsluiten en bent u dus vrij om elke maand van plan te veranderen (Homie Standard, Homie Plus en Homie Premium).
  • Voor verhuurders kunt u kiezen uit 2 formules (Woning en Inboedel of Alleen Woning) om vergoed te worden indien uw huurder niet verantwoordelijk is voor de schade aan uw woning.


Familie

  • De Gezinsverzekering van Corona Direct beschermt u, uw gezin en uw huisdieren tegen fysieke en materiële schade die u overal ter wereld aan derden toebrengt. Daarnaast biedt deze verzekering u juridische bescherming.
  • Hondenverzekering: u kunt kiezen uit 3 hondenverzekeringspakketten om uw onverwachte dierenartskosten te dekken.
  • Uitvaartverzekering: met deze verzekering kunt u uw familie de kosten van uw uitvaart besparen.

Wenst u een offerte te ontvangen voor één of meerdere verzekeringen van Corona Direct? Vul het formulier in en een makelaar zal binnenkort contact met u opnemen.

Waardering & klantenbeoordeling van Corona Direct via Google

Spareo voorzichtigheid!

Heel vaak komen de beoordelingen die u op Google Review vindt van HYPER "tevreden" en "ontevreden" klanten. Dus neem niet zomaar aan wat ze zeggen!

Vorige zaterdag heb ik een nette tweedehandswagen gekocht van 88 kw. Gisteren telefonisch een aanvraag kunnen indienen voor een verzekering, krijg ik vandaag een e-mail met weigeringsbrief zonder een geldige reden… Vol teleurstelling begaf ik mij naar de reviewsectie van google en JAHHH.. aan de reviews te lezen heb je al snel door dat mensen met “vreemde” namen een negatief advies krijgen. Nochtans geen ongevallen gehad en steeds een goede chauffeur geweest. Dit is echt zeer teleurstellend en onprofessioneel. Een schande is het.
SweetiesYxMSweetiesYxM
08:40 20 Feb 23
Ik heb net gebeld naar de klantendienst met een vraag over lijn factuur. Moest ik nog weten wie ik aan de lijn heb gehad, had ik het hier bij gezet.Ik heb zelf ook nog bij jullie gewerkt en ik was tenminste vriendelijk! Alles was teveel en herhalen is blijkbaar niet je sterkste punt want ik hoorde je frustratie! En een gesprek afsluiten op een professionele manier was er ook teveel aan! Het is maandag, ik weet het maar leer jezelf beheersen!
Ik kan mij niet uitspreken over alle verzekeringsproducten die Corana Direct aanbiedt, maar ik moet zeggen dat de verzekering voor huisdieren wel dik in orde is. Ik heb deze nog niet nodig gehad tot nu onlangs. Ze hebben mij zeer goed geholpen, zowel aan de telefoon als via mail. De terugbetaling was snel en correct.Bedankt!
Guy JacobsGuy Jacobs
21:23 13 Dec 22
We hebben nu 2 auto's bij CD verzekert en een derde komt er aan. Tot 50% goedkoper dan de concurrentie en zeer goede klantendienst. Zeer korte wachttijden aan de telefoon en altijd een vriendelijke stem. Bij een schade loopt alles vanzelf op rolletjes.
Bart GabriëlsBart Gabriëls
17:36 25 Nov 22
Online aangifte werkt niet, geen bijstand na melding ongeval.Nog niet eens een e-mail... nog nooit meegemaakt. Ruim een week aan het proberen binnen te geraken...! Update: exact 1 maand later expert geweest. Nu nog wachten tot half December op €...Uw volmacht is niet geldig daar we documenten niet hebben ? Post open wanneer nog op het platteland?Maar één maand wachten bijna twee na volledige afhandeling bij niet in fout ??? Dat is belachelijk lang !
Abdolkarim PahlianiAbdolkarim Pahliani
08:45 01 Nov 22
Catastrofeverzekering, er zou geen probleem zijn als u betaalt en niet om een service vraagt, er zullen ernstige problemen zijn wanneer u service nodig heeft waarvoor u ervoor hebt betaald, b.v. als u juridisch advies wilt. Als Corona een dienst moet verlenen, voegen ze extra voorwaarden toe, bijv. Corona informeerde en stond mij toe om juridische hulp te gebruiken pas na een maand dat het ongeluk gebeurde, hun juridische hulp bracht je op een dwaalspoor. Vaak onvriendelijk / boos personeel, blijkbaar omdat ze niet genoeg hebben, het is ongeveer drie maanden dat mijn auto in de garage wacht om gerepareerd te worden, zelfs ik heb een omniumverzekering, om met hen te praten moet je in de meeste gevallen minstens 15 wachten minuut, ook wanneer u e-mail verzendt, is er meestal geen antwoord of duurt het dagen voordat ze antwoord hebben, ze blijven uw verzekeringspremie verhogen alleen omdat u van straat bent veranderd (Het gaat niet om verhuizen naar een andere stad of zone, bijvoorbeeld 300 meter verplaatsen weg). Vreselijke verzekering. Ik heb alle bewijzen, dit is de reden waarom ze niet hebben gereageerd.
Marc De craeneMarc De craene
08:49 12 Oct 22
Ze hebben de premie geïnd voor mijn autoverzekering maar heb nog steeds geen geldig verzekeringsbewijs. Mijn huidig bewijs vervalt op eind oktober 2022Als ik probeer te bellen krijg ik niemand aan de lijn. Wat gaan ze doen als ik geen geldig verzekeringsbewijs kan voorleggen bij controle?
Linda De RaedtLinda De Raedt
03:32 21 Sep 22
Een ster is eigenlijk nog teveel zeer slechte service,telefonisch onbereikbaar ik ben opgestapt zonder verdere problemen maar een collega van mij was hier ook verzekerd voor zijn wagen en is ook opgestapt op mijn aanraden. wat blijkt nu hij krijgt reeds zijn tweede aanmaning en ingebrekestelling heb hiervoor de eerste keer contact opgenomen en het excuus was dat er problemen waren met de computers en dat dit zou recht gezet worden.Opnieuw na 3 maanden dus een tweede ingebrekestelling dus waarschijnlijk problemen met computer,ik ga hier geen telefoon meer aan verspelen,die verstaan geen Nederlands.Schandalig dat die nog bestaan.Op mails wordt ook niet geantwoord wat moet dit zijn als je deze verzekering echt nodig hebt ik mag er niet aan denken
Jürgen Van CleemputJürgen Van Cleemput
07:49 16 Sep 22
Net half uur aan de lijn gehangen zonder resultaat, gewoon een schandaal ! Een jaar geleden kreeg ik mijn verzekeringsbewijs niet in de bus, heeft super lang geduurd eer ik antwoord kreeg op mijn mail. Nu ontvang ik zelfs geen factuur meer voor m'n autoverzekering...als dit zo blijft verander ik van verzekering. Zelfs geen 1 * waardig !
Bledar DukajBledar Dukaj
09:53 10 Sep 22
Ik ben nooit en nergens zo slecht behandeld als klant. Zeer onvriendelijk, arrogant, onprofessioneel en onbekwaam. Kristof en een andere Madame (wou haar naam niet zeggen) hebben mij (nieuwe klant) gedwongen om naar de concurrentie te gaan (Ethias) die in letterlijk 10 minuten heeft alles geregeld (verzekering van een nieuwe elektrische brommer en nummerplaat aanvraag) wat Corona niet kon na 4 dagen en uren aan de telefoon. Als een nieuwe klant zo slecht wordt behandeld, het is duidelijk wat wordt er verwacht van hun dienst in geval van schade vergoeding. Ik zal ook de verzekering van mijn echtgenote haar auto stoppen bij Corona Direct. Wel done Ethias 👍P.S. open voor meer uitleg…… if anyone Corona cares about reputation 🤦🏻‍♂️.
js_loader

Hoe kan ik contact opnemen met Corona Direct?

U kunt contact opnemen met een Corona Direct adviseur:

  • Online via hun Contactformulier. Een medewerker zal u zo snel mogelijk per e-mail antwoorden.
  • Telefonisch, van maandag tot donderdag van 8.30 tot 18.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.


U kunt Corona Direct ook volgen op sociale netwerken via hun Facebook, Instagram, Twitter en Linkedin pagina’s.

De officiële contactgegevens van Corona Direct zijn als volgt:

Postadres

Corona S.A.
Charles Rogierplein 11
1210 Brussel

Erkenningsnummer: 0435

Telefoon: 02 244 23 23

Mail: via hun contactformulier

Website: www.coronadirect.be

Als u een onnauwkeurigheid in de bovenstaande presentatie vindt, laat het ons dan weten via het contactformulier