DAS Assurance Verzekering logo

DAS Rechtsbijstand

De geschiedenis van DAS Rechtsbijstand

DAS, opgericht in 1927, is nu de belangrijkste aanbieder van rechtsbijstandverzekeringen in Europa. DAS maakt deel uit van de ERGO groep, één van de grootste verzekeringsmaatschappijen in Europa. Terwijl DAS België in 1948 slechts 7 mensen in dienst had, telt het nu meer dan 300 medewerkers. Deze zijn verspreid over de 5 DAS-kantoren in Brussel, Luik, Nijvel, Gent en Antwerpen. Met een gemiddelde jaarlijkse groei van 8% over de afgelopen 10 jaar en een portefeuille van meer dan 126 miljoen euro is DAS een leider op de Belgische markt voor rechtsbescherming.

DAS Assurance Verzekering

Wie en hoe kan ik intekenen op producten van DAS Rechtsbijstand?

DAS Belgium heeft ervoor gekozen haar producten aan particulieren en bedrijven uitsluitend via onafhankelijke verzekeringsmakelaars te verdelen.

Aangezien DAS Legal Protection enkel via makelaars beschikbaar is, kunnen wij het niet rechtstreeks op Spareo.be aanbieden. Om echter zo goed mogelijk aan uw behoeften te voldoen, hebben wij een selectie van gekwalificeerde makelaars gemaakt om u van dienst te zijn. Indien u wenst in te tekenen op één van de DAS Belgium producten, nodigen wij u uit om onderstaand offerte aanvraagformulier in te vullen en het DAS product(en) van uw keuze te specificeren.

De mening van Spareo over DAS Rechtsbijstand

Welke producten biedt DAS Rechtsbijstand aan?

DAS Belgium is uitsluitend gespecialiseerd in de distributie van juridische beschermingsoplossingen voor particulieren en bedrijven.

DAS voor particulieren

Als particulier kan een rechtsbijstandverzekering u en uw gezin helpen om eventuele juridische problemen in uw privé- of beroepsleven op te vangen. DAS biedt u 3 verschillende rechtsbeschermingspakketten met verschillende polissen die het best bij uw profiel en behoeften passen.

U kunt ook kiezen voor juridische bescherming voor uw mobiliteit. DAS biedt een All Risk Vehicle Legal Protection om u bijvoorbeeld in te dekken bij een geschil over de aan- of verkoop van een voertuig, een meningsverschil met uw garage of wanneer u de schadevergoeding ontoereikend acht na een ongeval.

DAS voor bedrijven

DAS biedt een juridische bescherming die volledig is afgestemd op het profiel van uw onderneming. DAS biedt daartoe het gebruik van zijn online tool “Legal Risk Calculator” aan. Zo krijgt u een aanbod op maat voor de dekking van uw beroepsactiviteit. DAS verdeelt ook specifieke producten voor bedrijven in de auto- en landbouwsector.

Wenst u een offerte te ontvangen voor één of meerdere verzekeringen van DAS Rechtsbijstand? Vul het formulier in en een makelaar zal binnenkort contact met u opnemen.

Waardering & klantenbeoordeling van DAS Rechtsbijstand via Google

Spareo voorzichtigheid!

Heel vaak komen de beoordelingen die u op Google Review vindt van HYPER "tevreden" en "ontevreden" klanten. Dus neem niet zomaar aan wat ze zeggen!

JorgeJorge
08:49 25 Nov 22
Ondertussen al 2,5 jaar werkzaam bij DAS en wat een contrast met mijn vorige werkgevers! Een bedrijf met amper hiërarchie, waar mensen elkaar helpen en voor elkaar zorgen. Een cultuur waar de teams naar zelfsturing worden begeleid en waar initiatief en fouten maken een opportuniteit zijn om te groeien.Ons motto geldt zowel intern als extern: 'Wij helpen u!'Entre-temps, je travaille à la DAS depuis deux ans et demi et quel contraste avec mes employeurs précédents ! Une entreprise pratiquement sans hiérarchie, où les gens s'entraident et prennent soin les uns des autres. Une culture où les équipes sont guidées vers l'autogestion et où l'initiative et les erreurs sont des occasions de se développer.Notre devise s'applique aussi bien en interne qu'en externe : "Nous vous aidons".
Soraya VandenbrouckeSoraya Vandenbroucke
21:35 23 Nov 22
Nu reeds 6 jaar werkzaam bij DAS en ongelooflijk blij met m’n traject binnen dit bedrijf!Omringd door leuke collega’s die klaar staan, in een horizontale structuur, zetten we ons dagelijks in om onze klanten zo goed mogelijk ten dienste te zijn.Daarnaast ook al een dossier lopende gehad, dat zeer vlot en professioneel werd opgevolgd, in alle discretie. Doe zo voort en voor degene die komen kijken of DAS een leuke werkgever zou zijn: ja!Kom erbij!
BertBert
12:19 17 Nov 22
Snelle en professionele opvolging, en het bedrijf biedt zelfs vrijblijvende juridische hulp aan indien het niet volledig gedekt is. DAS heeft zijn normen en waarden op de juiste plaats!
Cloggy SebaCloggy Seba
22:37 07 Nov 22
Ja, ik heb dezelfde service van DAS, zeer slecht dat wel. Ik vroeg DAS om een te hoge factuur aan te vechten die ik van een bedrijf kreeg en alles wat DAS te zeggen heeft is dat ik getekend heb. Ik kon niet geloven dat DAS hetzelfde zegt als het bedrijf dat het moest aanvechten. Ik kreeg een factuur met bekende en bewezen leugens. Het bedrijf zet 120 km op de factuur, hoewel het adres van het bedrijf slechts 33 km van mijn huis is en het bedrijf zei dat het een uur duurde om 33 km te rijden (dat is niet zakelijk). Als de DAS niet kan argumenteren en het bedrijf kan dwingen om toe te geven dat het heeft gelogen, wat heeft het dan voor zin om de DAS te vragen je te vertegenwoordigen.Ik heb een stuk papier ondertekend met de informatie die er toen op stond en nadat ik de factuur had ontvangen zag ik dat er allerlei dingen aan waren toegevoegd, dingen die vreemd waren en makkelijk te bewijzen. Ik zag dat iemand zei dat het DAS geld kost om zijn klanten te vertegenwoordigen, maar het enige wat DAS hoeft te doen is één of twee vragen stellen en die vraag/vragen zou moeten zijn: "Hoe ver is uw bedrijf van deze specifieke klant verwijderd?" "U zet 120 km op de factuur en een snelle google-zoekopdracht laat zien dat uw bedrijf 33 km van de woning van de klant verwijderd is. Kunt u ons vertellen waarom u 120 km vermeldt? Onderzoek is in mijn geval niet nodig, want bewezen leugens onderzoek je niet. Je onderzoekt alleen iets dat moeilijk te bewijzen is, bijvoorbeeld dat ik gisteravond rundvlees heb gekookt voor het diner. Dat zou onderzoek nodig hebben. Dit heeft geen onderzoek nodig: "Ik sprong uit een vliegtuig dat op grote hoogte over de Zwitserse Alpen vloog en stond op en speelde twee uur later voor het Belgische nationale voetbalteam" Het is waar dat men niet één geval moet gebruiken om DAS te beoordelen, maar DAS moet toegeven dat het zijn bedrijf niet op een positieve manier verkoopt.De service die ik krijg van DAS is niet iets om over op te scheppen of te delen met familie en vrienden. Als mijn hond een geschil heeft met een andere hond, zou ik DAS niet vragen hem te vertegenwoordigen. Ik moet toegeven, dat is erg hard om te zeggen, maar DAS liet me geen andere keuze. Zo denk ik over de service die ik van DAS krijg en ik zou niet liegen voor een bedrijf dat zijn werk slecht doet. Ik zal het niet doen. Wat mij betreft heeft DAS mijn zaak al in de vuilnisbak gegooid zonder zelfs maar contact op te nemen met het bedrijf in kwestie.
Ludo BLudo B
08:02 06 Jun 22
Ik wil DAS bedanken voor de tijd die aan mijn dossier werd besteed en aan de oplossing die er d.m.v. bemiddeling uiteindelijk aan gegeven werd.Toch wou ik nog een woordje zeggen over, wat volgens mij, een verbeterpunt is.In de laatste brief die ik van DAS kreeg en ook op hun website staan 9 doorslaggevende voordelen van DAS, waaronder "goede bereikbaarheid en communicatie staan centraal".Naar mijn mening kan dit toch nog heel wat verbeterd worden, en dan vooral wat betreft "communicatie", want die is er nagenoeg niet. Toch niet zoals ik "communicatie" zie, namelijk als een activiteit waarbij men in verbinding staat met mekaar om te overleggen of om berichten uit te wisselen. Dus een interactie of wisselwerking tussen mensen waarbij op een vraag een antwoord wordt gegeven. En als dat antwoord niet mogelijk is, dat er dan toch tenminste een teken van leven wordt gegeven.Niet alleen ik, maar ook een goede kennis die dezelfde verzekering bij DAS heeft, hebben ondervonden dat er op vragen dikwijls helemaal geen antwoord komt.Zo heb ik in mijn geschil een paar keer aan DAS een vraag gesteld, maar tot nu toe heb ik er nog geen antwoorden op gekregen. Zelfs totaal geen reactie, niets,...Soms duurde het weken vooraleer ik een bericht kreeg, en diende ik telefonisch contact te nemen of een herinneringsmail te sturen, en dan pas werd er gereageerd. Brieven schrijven, zoals vroeger, zou nog sneller gegaan zijn dan dit.Dus denk ik dat er op dat gebied nog wat werk aan de winkel is, tenzij DAS er 8 doorslaggevende voordelen van zou maken i.p.v. 9.
js_loader

Hoe kan ik contact opnemen met DAS Rechtsbijstand?

Om een DAS-product af te sluiten, maar ook om een schade te melden, advies te krijgen of bepaalde wijzigingen in uw contract aan te brengen, raadt de DAS u aan contact op te nemen met uw makelaar. Als u uw makelaar niet kunt bereiken of als u toch rechtstreeks contact wilt opnemen met een adviseur van DAS Belgium, dan kan dat telefonisch of per e-mail. In dat geval moet u uw contractnummer en/of het referentienummer van uw schadegeval vermelden.

U kunt de DAS Belgium ook volgen op sociale netwerken via hun Facebook, Linkedin en Youtube pagina’s.

De officiële contactgegevens van de DAS België zijn als volgt:

Postadres

DAS België – Hoofdkantoor
Koning Albert II-laan 7
1210 Brussel

ECB-nummer: 0401.620.778

Tel: + 32 2 645 51 11

Mail: sinistres@das.be, production@das.be, privacy@das.be

Website: www.das.be

Als u een onnauwkeurigheid in de bovenstaande presentatie vindt, laat het ons dan weten via het contactformulier