DKV Assurance verzekering logo

DKV Verzekering

De geschiedenis van DKV Verzekering

DKV België, opgericht in 1964, is de eerste buitenlandse dochteronderneming van de groep Deutsche Krankenversicherung AG. DKV is sindsdien uitgegroeid tot dé specialist in particuliere ziektekostenverzekeringen in België en verdeelt een volledig gamma dekkingen voor particulieren en bedrijven. DKV België telt momenteel niet minder dan twee miljoen leden en werkt samen met ongeveer 8.000 verzekeringstussenpersonen. DKV is marktleider op het gebied van individuele ziektekostenverzekeringen in België.

DKV Assurances Verzekering

Wie en hoe kan ik intekenen op producten van DKV Verzekering?

Voor de verkoop van haar verzekeringsproducten en de afhandeling van schadegevallen werkt DKV naast haar directe verkoopkanaal met drie soorten verzekeringstussenpersonen:

  • Exclusieve DKV-agenten. Deze verzekeringstussenpersonen verkopen en beheren uitsluitend DKV-verzekeringen.
  • P&V agenten die naast P&V verzekeringsproducten ook DKV zorgverzekeringen verkopen en beheren (met uitzondering van de Gewaarborgd Inkomen verzekering).
  • Onafhankelijke makelaars die zelf kiezen welke verzekeringsproducten zij aanbieden en met welke verzekeringsmaatschappijen zij samenwerken.

DKV direct online aanvragen

Om direct een DKV verzekeringsproduct aan te vragen kunt u de volgende stappen ondernemen:

  1. Vul hun online vragenlijst in zodat DKV uw gezondheidsbehoeften kan analyseren.
  2. Ontvang een persoonlijk advies van DKV.
  3. Als het aanbod bij u past, sluit u het aanbevolen product online af.

Abonnement via een makelaar

Als u via een verzekeringsmakelaar een DKV-product wilt afsluiten, vul dan het aanvraagformulier in door op onderstaande link te klikken en het/de gewenste product(en) te specificeren.

De mening van Spareo over DKV Verzekering

Welke producten biedt DKV Verzekering aan?

DKV Belgium biedt diensten en producten op het gebied van zorgverzekeringen aan om te voldoen aan de behoeften van zowel particuliere als zakelijke klanten. Hun producten worden door de Belgische verzekeringswetgeving geclassificeerd als schadeproducten van tak 18 Bijstand en tak 2 Gezondheid. DKV biedt hospitalisatie, ambulante zorg, tandheelkundige zorg, langdurige zorg en inkomensgarantie.

DKV-verzekering voor particulieren

Hospitalisatieverzekering: Om u te dekken in geval van een ziekenhuisopname, biedt DKV 3 formules van hospitalisatieverzekering aan:

  • DKV Hospi Flexi die door DECAVI tot beste zorgverzekering werd verkozen.
  • De DKV Hospi Select die geldig is in hun partnerziekenhuizen.
  • DKV Medi Pack om uw medische kosten 365 dagen per jaar te dekken.


Tandartsverzekering: DKV biedt ook 3 tandartsverzekeringen aan zonder wachttijd en zonder verplicht gezinsabonnement.

Verzekering voor ambulante zorg: u kunt kiezen uit 3 pakketten van de verzekering voor ambulante zorg, zodat uw medische consultaties, brillen, geneesmiddelen, prothesen of kinesitherapie worden terugbetaald.

Inkomensverliesverzekering: met het Gewaarborgd Inkomensplan verzekert DKV uw loon wanneer u door een ongeval of ziekte uw beroepsactiviteit niet kunt uitoefenen. Of u nu zelfstandige, werknemer of vrij beroep bent.

DKV-verzekering voor bedrijven

DKV biedt u bescherming voor uw werknemers met een ziekteverzekering (hospitalisatie, tandheelkundige zorg en ambulante zorg) op maat:

  • Een eenmanszaak,
  • Een bedrijf met 1 tot 19 werknemers,
  • Een bedrijf met 20 tot 99 werknemers,
  • Een bedrijf met meer dan 99 werknemers.

Wenst u een offerte te ontvangen voor één of meerdere verzekeringen van DKV Verzekering? Vul het formulier in en een makelaar zal binnenkort contact met u opnemen.

Waardering & klantenbeoordeling van DKV Verzekering via Google

Spareo voorzichtigheid!

Heel vaak komen de beoordelingen die u op Google Review vindt van HYPER "tevreden" en "ontevreden" klanten. Dus neem niet zomaar aan wat ze zeggen!

DKV België
3.6
Gebaseerd op 1368 beoordelingen
powered by Google
Tsering ChondenTsering Chonden
09:32 31 Jan 23
Altijd probleem. Beetje sneller werken om terug te betalen en let op alle documenten op de juist persoon naam. Ik had een Mevrouw op de lijn gehad en zij is zo harsh, zij kunnen niet mijn helpen voor alle vragen dat ik heb gevraagd. Jammer en 👎👎👎 slecht ervaring.
Susjka xxxSusjka xxx
09:24 30 Jan 23
Schandalig slechte website en systeem, totaal niet mee met de tijd en veel te omslachtig. Voor ieder kind een apart account aanmaken, gaat toch ook allemaal van 1 en de zelfde rekening af? En bellen na 30min nog steeds in de wachtrij. Zou liefst 0 sterren geven.
Wesley A.Wesley A.
12:29 26 Jan 23
Super klantvriendelijk en bereidwillig te helpen. Ik had vanmorgen een zeer goede dienstverlening door Simone, met toch wel wat administratief werk. Goed bezig en houden zo! Zelfs de telefonische wachttijd was kort!
Demeulenaere ThierryDemeulenaere Thierry
08:32 27 Dec 22
Betalen ambulancekosten niet terug terwijl ik in twee dagen naar twee ziekenhuizen werd overgebracht 124.22… euro. Zeer teleurstellend!!Fase 2 mijn franchise is betaald en ik ben nog 10 dagen opgenomen geweest in Kortrijk . Ze zijn mij komen ophalen en naar huis gebracht met ziekenvervoer Ambumed uit varsenare. Ik heb intussen 12 mails naar Dkv gestuurd en de rekening van 186 ,.. is nog steeds niet betaald !!! Ondanks mijn franchise van 125 euro allang betaald is.. ik ben ten einde raad!!!!!
Philip WautersPhilip Wauters
15:39 22 Dec 22
Enorm slechte dienstverlening van DKV. Ik moet al een jaar mij bezig houden met terugbetalingen die ofwel onterecht niet worden terugbetaald of maar deels terugbetaald om dan telkens een halve uitleg te krijgen waarnaar ik stapje per stapje pas tot een terechte terugbetaling kom. Ik heb dus al meermaals moeten bellen en telkens moet je heel lang wachten. De mensen zijn telkens heel onvriendelijk. Ik heb ook al een klacht ingediend ondertussen en zou graag 1 contactpersoon hebben die mijn dossier nu eens en voor altijd kan afwerken. Ik kan DKV enkel maar afraden. 0 sterren
Gerard LEUSGerard LEUS
12:06 13 Nov 22
Altijd trouw geweest een braaf betaald. Nu ik hospi heb bij een andere verzekeraar via het werk weigeren ze mijn verzekering op te zeggen omdat hun hospi andere zaken (minder) dekt dan mijn nieuwe via het werk. In plaats daarvan smeren ze mij nog een extra jaar aan om te betalen. Als ik dan zeg dat ik zal weigeren om dit te betalen, dreigen ze met mij op de zwarte lijst voor wanbetalers te zetten. Alle schaamte voorbij.
pieter dvpieter dv
07:27 09 Sep 22
Service is ondermaats, vragen steeds papieren aan die onnodig zijn... via werkgever verzekerd in 2 plannen hospitalisatie+ tandzorg en AZ. Na goedkeuring implantaat 1 jaar nadien kosten ingediend en telefonisch wordt steeds een andere reden verzonnen om niet te betalen dan op de afrekening staat. In totaal na 6 indieningen goedgekeurd. Ook tussenkomst van quality control is lachwekkend want als de kern van de oorzaak aan bod komt willen ze liever niet ingaan op de interne werking?? Er lijkt daar wel heel veel aan de hand te zijn want elke indiening van kosten lijkt anders behandeld te zijn.Ook voor grensarbeiders is deze maatschappij niet wenselijk, doordat je verplicht bent aangesloten kan je niet eens het contactformulier invullen aangezien buiten België er geen klanten zijn? De gehele Antwerpse haven heeft veel NL klanten bij dkv dus die kunnen niet eens contact opnemen. Als wijze van vergelijking een Nederlandse zorgverzekering regelt kosten rechtstreeks met zorgverleners, in België moet blijkbaar de klant die voor service betaald blijkbaar alle dienstverlening zelf doen wat normaal de maatschappij zelf hoort te doen. Zo blijf je steeds achterna hollen voor het Bedrag wat veelal toch steeds niet goedgekeurd wordt en je opnieuw kan voor bellen. Slechtste maatschappij ook in men ogen, je zou voor een bedrijf niet kiezen om te werken als je hoort dat het hospitalisatie plan bij dkv zit....
C PC P
07:52 30 Aug 22
Plots beslist DKV dat ze niks meer terugbetalen wat de apotheek moet klaarmaken. Speciale zalf voor eczeem op dokters voorschrift? Jammer, sinds 1 juli betalen ze niks meer terug zonder enige communicatie. Om nog maar te zwijgen hoe hard je achter al de andere terugbetalingen moet zitten. Heel ontevreden klant
js_loader

Hoe kan ik contact opnemen met DKV Verzekering?

Als u vragen heeft of aanvullende informatie wenst, kunt u om te beginnen de FAQ op de DKV-website raadplegen. Als u daar het antwoord op uw vraag niet vindt of als u rechtstreeks contact wilt opnemen met een DKV-adviseur, raden wij u aan online contact op te nemen via hun Contactformulier.

Goed om te weten: als u al DKV-klant bent, kunt u inloggen in uw Mijn DKV-omgeving voor de volgende verzoeken:

  • Het controleren van uw onkostendeclaraties
  • Uw onkostendeclaraties indienen
  • Het melden van een ziekenhuisopname

De officiële contactgegevens van DKV zijn als volgt:

Postadres :

DKV Belgium N.V.
Loxumstraat 25
B-1000 Brussel

R.P.M./R.P.R.: 0414 85 86 07

Erkenningsnummer NBB: 739

Tel: +32 2 287 64 11

Website : www.dkv.be

Als u een onnauwkeurigheid in de bovenstaande presentatie vindt, laat het ons dan weten via het contactformulier