touring assurances verzekeringen logo

touring assistance

De geschiedenis van Touring Assistance

Touring werd in 1895 opgericht als een vereniging van fietsers om het fietstoerisme en de veiligheid van fietsers te bevorderen. In 1948 werd Touring de eerste Belgische onderneming die automobilisten op de weg bijstond met pechhulp. In 1958 lanceerde Touring bijstand in het buitenland. Sinds 2018 is Touring uitgerust met elektrische bakfietsen om pechgevallen in de stad op te vangen voor auto’s, maar ook voor fietsen, elektrische fietsen, scooters en motoren. En sinds 2019 repareert Touring ook elektrische auto’s door ze op te laden met een startbooster.

Touring is nu lid van een internationaal netwerk, waaronder de FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) en ARC Europe. Hierdoor beschikken ze over een groot netwerk van partners om op elk moment en overal ter wereld in te grijpen. Dit netwerk omvat meer dan 12.000 bijstandsvoertuigen en 70 helikopters en 8 ambulancevliegtuigen.

Touring voert in België ongeveer 680.000 pechgevallen per jaar uit. Het verzekert niet minder dan 2,8 miljoen mensen met zijn pechverhelping en 450.000 gezinnen met zijn reisbijstand.

Touring Verzekeringen

Wie en hoe kan ik intekenen op producten van Touring?

Touring verdeelt zijn producten en diensten uitsluitend rechtstreeks aan particulieren. Een Touring-product kan online of bij een adviseur worden afgesloten.

Online inschrijving

Om u online in te schrijven op een Touring-product, volgt u de volgende stappen:

  • Ga naar hun website.
  • Selecteer het product van uw keuze en klik op “Bestellen”.
  • Vul de gevraagde informatie in.
  • Ga over tot de online betaling van uw contract.


Abonnement met een Touring-adviseur

Als u hulp nodig hebt, kunt u zich ook inschrijven op het Touring-product van uw keuze met de hulp van een Touring-adviseur. Hiervoor kunt u hun kantoor bezoeken, bellen of een e-mail sturen.

De mening van Spareo over Touring

Welke producten biedt Touring aan?

Touring verdeelt een aantal verzekeringsproducten en bijstandsdiensten om hun individuele klanten te dekken in het kader van hun mobiliteit en reizen.

Touring pechverhelping

Touring verdeelt twee pechverhelpingspakketten:

  • Move on Belgium: Touring staat u 24/7 bij in België en tot 100 km van de grens in geval van auto-, fiets- en motorpech, zelfs als u niet de eigenaar van het voertuig bent. Tot 5 interventies per jaar en een vervangwagen voor maximaal 5 dagen per jaar. Bovendien geniet u van een jaarlijkse keuring van uw voertuig. Deze verzekering kan individueel of als gezin worden afgesloten.
  • Move on Monde: met Move on Monde geniet u van dezelfde diensten als met het Move on Belgium-contract, plus pechverhelping in bijna 40 Europese landen en wereldwijde reisbijstand.


Touring reisbijstand

Touring biedt ook twee pakketten reisbijstand aan:

  • Touring Explore: dit product biedt u reisbijstand op maat voor één reis. U krijgt een onbeperkte terugbetaling van uw medische kosten en repatriëring, alsook een vervroegde terugkeer in geval van een probleem in België tijdens uw verblijf in het buitenland.
  • Traveler Full: deze jaarlijkse reisbijstand biedt u onbeperkte terugbetaling van uw repatriërings- en medische kosten, wereldwijde medische bijstand en vergoeding bij vluchtvertraging.


Annuleringsverzekering reizen

U kunt kiezen uit 3 verschillende types van Touring annuleringsverzekering:

  • Touring No Stop Tempo: een tijdelijke annuleringsverzekering zonder eigen risico die ook uw bagage dekt. U krijgt tot 1.000 euro per persoon of 3.500 euro per reis vergoed als u uw reis moet annuleren of voortijdig terugkeert. Bovendien kunt u tot 1.000 euro ontvangen als uw bagage te laat wordt afgeleverd door de luchtvaartmaatschappij of wordt gestolen.
  • Touring No Stop Relax: deze jaarlijkse annuleringsverzekering met eigen risico biedt u een bagageverzekering en een reisvergoeding. U krijgt tot € 1.500 per persoon of € 12.500 per reis vergoed als u uw reis moet annuleren of voortijdig terugkeert. Bovendien krijgt u een vergoeding tot € 1.500 als uw bagage door een luchtvaartmaatschappij verloren gaat of tijdens het vervoer wordt gestolen.
  • Touring No Stop Full: een annuleringsverzekering zonder eigen risico met bagageverzekering en reisvergoeding. U krijgt tot € 2.500 per persoon of € 12.500 per reis vergoed als u uw reis moet annuleren of voortijdig terugkeert. Daarnaast krijgt u tot € 1.500 vergoeding als uw bagage door een luchtvaartmaatschappij verloren gaat of wordt gestolen of tijdens het vervoer. Tot slot ontvangt u een vergoeding van maximaal € 600 als uw vlucht vertraagd of geannuleerd is, als u niet aan boord mag of in een lagere klasse wordt geplaatst.


Touring Bike bijstand

Tot slot helpt Touring u met zijn Touring Bike Assistance-dienst 24/7 bij pech, ongeval of vandalisme. Dit geldt niet alleen in België, maar ook tot 100 kilometer buiten de landsgrenzen. Bovendien worden bij een ongeval uw medische kosten vergoed tot € 12.500. U kunt deze verzekering afsluiten voor uzelf, voor twee personen of voor uw hele gezin (maximaal 4 personen).

Wenst u een offerte te ontvangen voor één of meerdere verzekeringen van Touring? Vul het formulier in en een makelaar zal binnenkort contact met u opnemen.

Waardering & klantenbeoordeling van Touring via Google

Spareo voorzichtigheid!

Heel vaak komen de beoordelingen die u op Google Review vindt van HYPER "tevreden" en "ontevreden" klanten. Dus neem niet zomaar aan wat ze zeggen!

Touring
3.4
Gebaseerd op 502 beoordelingen
powered by Google
Peter DBPeter DB
10:18 19 Apr 23
Wat een dramatische firma. Die zitten nog vast in stone-age met betrekking tot klantenservice. Twee uur wachten op de autostrade met twee kinderen in de regen en de koude. En dan het mooiste: Klacht ingediend zoals ze hier zelf vaak suggereren. Puur tijdverlies. Een "commercial customer experience officer" (deze jobtitel is geen grap!) stuurt dan een lange email om te zeggen dat ze er niets aan kunnen doen dat het vaak lang duurt (euh, is dat nu net niet het hele idee van een organisatie als Touring ?). Niets eigen fout ; allemaal de schuld van externe omstandigheden die ze niet onder controle hebben, niets dat zij beter kunnen doen of organiseren. Dus als Touring je hier aanraadt om een klacht indienen, heb geen illusies, dan is dat enkel voor de schijn. Ze zijn niet van plan iets te verbeteren of veranderen aan hoe ze de zaken aanpakken, wat eigenlijk toch de taak is van een "commercial customer experience officer", of ben ik te optimistisch over waarom die zijn salaris betaald wordt ? Een score van 3.4 zegt genoeg ; zeer moeilijk om nog lager te gaan in Google Score. Wegblijven mensen !
Bilel RwinaBilel Rwina
15:30 04 Mar 23
Zeer onbeleefde persoon aan de lijn gehad op 28/02/23 een zekere Hakan of Gokhan. Deze wqs absoluut niet hulpvaardig en vond het nodig om tot 2 maal toe de verbinding te verbreken.
TanjaTanja
12:07 28 Jan 23
Mijn man heeft 6u moeten wachten in de kou op de takeldienst van touring!! Eerst zeiden ze dat de wachttijd ongeveer een uur zou zijn, erna kwam er steeds wachttijd bij. Na een eerste telefoontje was de boodschap dat hij nog moest wachten, na meerdere keren gebeld te hebben en enkele uren verder zegt men dat ze pas morgen zullen komen. Als je je dan boos maakt verbreken ze de verbinding!!
Kristof VanheukelomKristof Vanheukelom
14:29 06 Jan 23
1 ster omdat 0 sterren niet kan!Opgelet met Touring!Ik sloot een reisverzekering af met telefonische bevestiging dat ze maar één jaar zou lopen.Ondertussen, een jaar later, is Touring met de kleine lettertjes uit hun contracten aan het bellen om de reisverzekering verplicht te laten verlengen, ondanks de telefonische belofte dat ze maar één jaar zou lopen.Ik dacht thans dat een mondelinge overeenkomst (in dit geval, dat de looptijd na 1 jaar zou stoppen) ook wettelijk bindend was...Ondertussen zijn ze ook nog eens een stuk duurder geworden.Bij de vraag naar een verantwoordelijke aan de telefoon om dit probleem te escaleren, vang je als klant bot.Degoutante manier om geld te ronselen bij de mensen en de klanten niet tot bij de verantwoordelijke te laten geraken.Let op met het afsluiten van contracten bij Touring!Ik raad door wat ze mij nu aandoen, sterk af om dat te doen!Zeer slechte ervaring. Voor mij dus nooit meer Touring.Touring is echt niet meer wat het was (een menselijke organisatie bedoel ik dan)... Het lijkt gewoon een zwarte doos geworden die enkel geld afhandig maken als doel heeft, geworden te zijn. Dat is de ervaring die ik nu heb met Touring.PS: Ik had misschien beter moeten weten. een organisatie die gemiddeld amper 3,4* scoort op Google Reviews (op dit moment op 473 reviews!!!) is het betwijfelen waard...
Fabian DeltourFabian Deltour
11:07 21 Dec 22
Catastrophique à fuir ! Catastrofaal om te vermijden!En attente pour un changement de pneu crevé depuis lundi chez moi (Problème de dos, je ne peux pas le faire tout seul pour l'instant ! ) .Premier appel lundi 9 h 45, on me dit minimum 4 h ce que je comprends une grosse nuit de verglas ...Je reçois mon Email de confirmation de dépannage puis plus rien...J'ai appelé toutes les 5 heures pratiquement un nouvelle intervenant à chaque fois et donc recommencer toutes les formalités à chaque fois ! En cause un problème de logiciel donc pas de suivi des appels ce que je veux encore bien comprendre un problème technique ça arrive ...Hier soir, 20 h, un collaborateur m'assure que ce n'est pas normal et relance la demande et me met en contact directement avec un sous-traitant "Daci" qui lui m'a assuré n'avoir PAS reçu d'émail pour un dépannage et m'a donner RDV ce matin 9 h 30 ... Qui devait me recontacter pour confirmer, j'attends toujours leur visite et appel ?Aujourd'hui 11 h 30, je reçois un appel de touring pour : ...... Un véhicule de remplacement !!!!!!!!! Rien à voir avec la demande !!!! Et le gars se marre quand je lui dis ...J'ai appelé toutes les 5 heures pratiquement un nouvelle intervenant à chaque fois et donc recommencer toutes les formalités à chaque fois ! En cause un problème de logiciel donc pas de suivi des appels ce que je veux encore bien comprendre un problème technique ça arrive ...Nous sommes aujourd'hui mardi soir 19 h, je retéléphone rebelote ... Et encore un nouveau collaborateur ... Donc Dépanne "normalement" prévu demain matin "Wait and See".....Mais aucune initiative !! Comme par exemple rentrer en contact avec un de leurs sous-traitants dépannage et s'assurer de la priorité du dépannage ...Un client en attente de dépannage depuis presque 48 h ...Comme le dit Gandalf si vous voyez cet avis FUYEZ PAUVRE FOU !!! Service catastrophique ...Catastrofaal om te vermijden!Ik wacht al sinds maandag thuis op een lekke band (rugprobleem, ik kan het voorlopig niet zelf!) .Eerste oproep maandag 9:45 uur, mij is verteld minimaal 4 uur wat ik begrijp een grote nacht ijs...Ik krijg mijn e-mail ter bevestiging van de pechhulp en dan niets...Ik belde om de 5 uur praktisch elke keer een nieuwe persoon en begin dus elke keer opnieuw met alle formaliteiten! De reden is een software probleem, dus geen opvolging van de oproepen, die ik nog steeds wil begrijpen, een technisch probleem gebeurt...Gisteravond, om 20.00 uur, verzekerde een medewerker mij dat dit niet normaal was en herhaalde het verzoek en bracht mij rechtstreeks in contact met een onderaannemer "Daci" die mij verzekerde dat hij GEEN e-mail had ontvangen voor een reparatie en mij een afspraak gaf vanmorgen om 9.30 uur.... Wie zou opnieuw contact met mij opnemen om te bevestigen, ik wacht nog steeds op hun bezoek en telefoontje ?Vandaag om 11:30 kreeg ik een telefoontje van touring voor: ...... Een vervangend voertuig !!!!!!!!! Niets te maken met het verzoek !!!! En de man lacht als ik hem vertel...Ik belde om de 5 uur praktisch elke keer een nieuwe agent en begon dus elke keer opnieuw met alle formaliteiten! De reden is een software probleem, dus geen opvolging van de oproepen, die ik nog steeds wil begrijpen, een technisch probleem gebeurt...Vandaag is het dinsdagavond om 19.00 uur, ik bel weer... En weer een nieuwe medewerker... Dus de "normale" reparatie is gepland voor morgenochtend "Wait and See" .....Maar geen initiatief! Bijvoorbeeld om contact op te nemen met een van hun onderaannemers en de prioriteit van de reparatie...Een klant die bijna 48 uur op een reparatie wacht...Zoals Gandalf zegt, als je deze recensie ziet FLEEVE JE FOUNTAIN !!! Catastrofale dienst ...
Henk VenrooijHenk Venrooij
11:53 24 Nov 22
Waardeloze instantie ellenlange discussie voordat ze tot uitbetalen overgaan en tenslotte dus helemaal niet zeer slechte maatschappij.Het betreft een annuleringsverzekering afgesloten via Motortours.Twee keer medisch attest opgestuurd moeten nog meer weten zelfs de huisart die het document invulde wordt niet gelooft.Ook al klacht ingediend wordt ook niets meegedaan.Steeds hetzelfde antwoord.Ook na een reactie van de eigenaar waar ik antwoord op heb gegeven gebeurt er weer niks.
Ivan LommelenIvan Lommelen
13:46 04 Aug 22
Business contract voor meerdere wagens. Telkens je een probleem hebt zeggen ze standaard dat je geen klant bent en proberen je te laten betalen. Telkens 4 a 5 uur wachten alvorens er iemand ter plaatse is. Afslepen naar de garage wanneer zij tijd hebben, kan zelfs een week duren. Je krijgt een sms wagen staat er , terwijl die er gewoonweg niet staat. Opvolgen van depaneur via een link, werkt niet. Als je enkel online je melding ingeeft gebeurt er helemaal niets, je moet bellen naar een betaal nr en dan dus nog uur wachten. Dit maken wij als business klant meermaals per jaar mee en telkens dezelfde slechte service.
HEADLESSHEADLESS
08:52 17 Jul 22
ik zou graag 0 sterren geven, maar 1 is het minimum.jarenlang klant geweest en nooit hun hulp nodig gehad, maar dan had ik het voor de eerste keer nodig en wat een ervaring.in het kort:ik was op reis en had geen touring in het buitenland, ik heb toch gebeld en gevraagd wat mogelijk was.Touring ZELF zei dat het geen probleem was omdat ik al lang klant, ZIJ ZELF hebben mijn account omgezet zodat ik verholpen zou worden.Eenmaal ik bel voor een afspraak te maken voor het slepen van mijn auto zeiden ze dat ik fraude pleegde en ze wouden mij aanklagen.Gelukkig werden alle telefoon gesprekken opgenomen en hebben ze dagen later hun excuses aangeboden.ondertussen wel nog eens 200 euro uit mijn zakken genomen.Niet geholpen geweest.
js_loader

Hoe kan ik contact opnemen met Touring?

Als u al klant bent bij Touring, raden wij u aan contact op te nemen met een van hun adviseurs via uw persoonlijke online ruimte MyTouring.

U kunt op de volgende manieren contact opnemen met een Touring-adviseur:

  • Door een bezoek te brengen aan hun filiaal, het Mobility Center, gelegen op het adres dat onderaan dit artikel wordt vermeld.
  • Per e-mail op het volgende adres: membership.service@touring.be
  • Per telefoon op +32 2 286 33 32. Een adviseur van Touring staat u te woord van maandag tot vrijdag, van 8 tot 18 uur.


U kunt Touring ook volgen op sociale netwerken via hun Facebook-, Instagram- en Youtube-pagina’s.

De officiële contactgegevens van Touring zijn als volgt:

Postadres

Touring Club Royal de Belgique VZW
Koning Albert II-laan, 4 bte 12
1000 – Brussel

Erkenningsnummer : 011210

Bedrijfsnummer : BCE 0403.471.597 – RPM Brussel

Telefoon : +32 2 286 33 32

E-mail : membership.service@touring.be

Website : www.touring.be

Als u een onnauwkeurigheid in de bovenstaande presentatie vindt, laat het ons dan weten via het contactformulier